Tot ce trebuie sa stii despre extensiile AdWords in 2018

Inainte de a incepe

Ce sunt extensiile la reclame? De ce sunt utile ele si cum pot imbunatatii performantele contului de Google Ads?

Extensiile de reclame, dupa cum le spune si numele, sunt ,,bonusuri” oferite celor care isi promoveaza prin intermediul platformei Google Ads produsele sau serviciile. Ele permit afisarea unor informatii suplimentare despre companie impreuna cu anuntul, cum ar fi adresa, numarul de telefon, opiniile consumatorilor si nu numai.

Beneficiile principale, deloc de neglijat, ale folosirii extensiilor sunt:

 

  •   Cresterea CTR-ului
  •   Cresterea scorului de calitate
  •   Cresterea pozitiei anuntului
  •   Reducerea costului per click

Cel mai important motiv pentru care sa utilizezi extensiile la anunturi este vizibilitatea. Reclama isi extinde considerabil spatiul si cuprinde mai multe informatii relevante, ceea ce creste sansele de click si, implicit, de conversie.

In momentul de fata sunt disponibile 10 extensii manuale de anunturi, dupa cum rezulta din imaginea de mai jos:

 

  •   Sitelinks extensions
  •   Callout extensions
  •   Structured snipped extensions
  •   Call extensions
  •   Message extension
  •   Location extension
  •   Affliliate location extension
  •   Price extension
  •   App extension
  •   Review extension

Pe langa extensiile manuale de anunturi, mai exista posibilitatea ca reclamele sa apara alaturi de extensii automate, care pot fi vizualizate in Raportul extensiilor automate. Despre extensiile automate de anunturi, vom vorbi insa cu ocazia unui alt articol.    

Extensia #1: Sitelinks extensions

Sitelinks extensions sunt poate cele mai comune extensii de anunturi si sunt un ,,must-have” atunci cand decizi ce extensii sa alegi pentru contul tau.

Sitelinks extensions sunt link-uri suplimentare pe care le poti adauga anunturilor, care directioneaza utilizatorii spre pagini specifice de pe site (cum ar fi o anumita categorie de produse, orar de functionare, contact etc). Astfel, utilizatorul va accesa exact ceea ce il intereseaza, relevanta anuntului va creste, iar sansele de conversie se maresc.

Reguli si bune practici:

   Sunt permise maximum 25 de caractere

   Se afiseaza pana la 6 sitelinkuri pe desktop, pana la 8 sitelinkuri pe mobile

   URL-ul trebuie sa fie unic si relevant

   Pot fi implementate atat la nivel de cont, cat si la nivel campanie sau grup de anunt

   Costul este identic cu al unui click pe anunt, nu vei fi taxat suplimentar

   Foloseste Sitelinks extensions ca sa adaugi mai multe informatii utile si relevante

   Foarte utile pentru campaniile de brand sau cand folosesti potrivirea ampla de cuvinte cheie

Extensia #2:  Callout extensions

Asemanatoare cu sitelinks extensions, callout extensions sunt o alta modalitate foarte buna de a include informatii aditionale anuntului tau si de a creste CTR-ul. Diferenta insa consta in faptul ca nu exista un link pe care sa se dea click.

Callout extension sunt foarte utile atunci cand promovezi functionalitati si promotii, ce iti diferentiaza produsele/serviciile de cele ale competitorilor. De exemplu:

 

  •      Oferte de black Friday/Craciun
  •      Livrare gratuita
  •      Suport 24/h
  •      Transport in toata tara

De retinut este ca acestea nu implica niciun cost, vei fi taxat ca de obicei pe click-urile pe anunt.

Call out extensions pot fi setate la nivel de cont, campanie si grup de anunturi si este recomandat sa contina informatii cat mai  generale atunci cand sunt folosite la nivel de cont, si cat mai precise atunci cand sunt utilizate la nivel de campanie sau grup de anunturi.

Extensia #3: Structured snippet extensions

Structured snippet extensions sunt extensii care evidentiaza anumite aspecte ale serviciilor sau produselor. Acestea se afiseaza la cautare sub anuntul text, sub forma de antet predefinit si a unei liste.

Fiecare advertiser poate personaliza si alege ce tip de informatii poate fi afisat.

Lista de antete standard este:

 

  •    Marci
  •    Dotari
  •    Cursuri
  •    Programe de învățământ
  •    Destinatii
  •    Hoteluri recomandate
  •    Asigurare
  •    Modele
  •    Cartiere
  •    Catalog de servicii
  •    Emisiuni
  •    Stiluri
  •    Tipuri

Anunturile care apar pe desktop permit afisarea a pana a doua antete deodata, pe cand anunturile care apar pe mobile si tablete afiseaza numai unul.

Asadar, se pot selecta pana la doua antete, fiind necesara completarea a minim trei campuri aferente, denumite atribuite. Fiecare atribut permite 25 de caractere de text

De ce sa folosesti structured snippet extensions?

      Ofera utilizatorilor o previzualizare a produselor/serviciilor oferite

      Pot duce la cresterea relevantei anuntului si la cresterea CTR, ceea ce te ajuta la imbunatatirea rentabilitatii investitiei

Extensia #4: Call extensions

Call extensions iti permit sa afisezi numarul de telefon direct in reclama. Se mai numesc click-and-call extensions deoarece, de pe mobil, utilizatorii pot sa atinga un buton pentru a apela direct compania.

Principalul beneficiu al extensiilor de acest tip este ca pontentialii clienti vor interactiona mai mult cu anunturile, iar sansele de a inregistra si de a urmari conversiile cresc.

Extensia #5: Message extensions

Message extensions determina utilizatorii sa dea click pe o pictograma din anunt si sa contacteze compania direct prin mesaj text pentru a face o rezervare, a obtine informatii sau a solicita o oferta.

Pentru a putea beneficia de message extensions este necesara existenta unui numar de telefon mobil care poate primi, procesa si trimite mesaje text.

Structura message extensions este:

  •      Numele business-ului – 25 de caractere
  •      Textul extensiei – 35 de caractere
  •      Mesajul text – 100 caractere

Message extensions sunt functionale doar pe mobile si ofera posibilitatea de a raspunde si reapela clientii inapoi.

Extensia #6 si #7 : Location extensions si Affliate location extension

Location extensions iti permit sa atasezi reclamei adresa fizica a business-ului tau, harta si distanta pana la companie.

Extensia va fi afisata atunci cand Google detecteaza ca utilizatorul se afla in apropierea locatiei targetate sau atunci cand acesta manifesta interes in gasirea produsului/serviciului pe care il oferi (de exemplu, ,,restaurante cu specific romanesc Predeal”).

Location extensions functioneaza cu siguranta cel mai bine cand folosesti geotargeting, iar pentru setarea extensiei este nevoie sa ai un cont de Google My business.

Affliate location extension nu sunt disponibile inca in Romania. Optiunea este destinata lanturilor de comert cu amanuntul –  deocamdata doar din Germania, Regatul Unit si Statele Unite, si ajuta clientii sa gaseasca magazinele din apropiere care vand produsele dorite.

Extensia #8: Price extensions

Price extensions sunt disponibile din iulie 2016 si au menirea de a afisa direct in reclama pretul produselor sau serviciilor pe care le oferi.

Motive de a utiliza price extensions:

  •         Evidentiaza ofertele
  •         Cand utilizatorii dau click pe ele sunt directionati direct pe site
  •         Sunt flexibile si usor de personalizat si nu va mai trebui sa creezi anunturi de tip text noi sau sa le modifici pe cele vechi

Tips: price extensions duc direct spre site, asa ca asigura-te ca acesta este optimizat atat pentru desktop, cat si pentru mobile.

Extensia #9: App extensions

Cu ajutorul app extensions directionezi potentialii clienti din anunturile text direct la aplicatia de mobil sau tableta. Disponibile atat pentru sistemele de operare Android, cat si pentru iOS si Windows, pot ajuta la cresterea numarului de instalari a aplicatiilor si la atragerea a mai mult trafic relevant. Vestea buna e ca nici aici nu se taxeaza suplimentar, ti se va percepe doar costul click-ului pe anunt.

Extensia #10: Review extensions

Momentan nu sunt disponibile in limba romana si nici nu pot fi afisate pe mobile.

Review extensions permit afisarea opiniilor, premiilor sau clasamentelor realizate de catre terte parti intr-un rand suplimentar de text, sub anunturi.

Review extensions confera credibilitate anunturilor si este de asteptat ca CTR-ul anunturilor sa creasca cu circa 10% odata cu utilizarea lor. Taxarea se face ca in cazul cunoscut deja, se va percepe o suma CPC standard pentru click-urile pe anuntul in sine.

Esti pregatit sa ai rezultate mai bune PPC?

Toate extensiile de anunturi prezentate, desi sunt optionale, aduc valoare considerabila reclamelor tale. Conform datelor Google, extensiile pot duce la o crestere de peste 10% a CTR-ului și aduc trafic relevant pe site, care de cele mai multe ori se concretizează în conversii.

Iata 2 exemple în care folosirea extensiilor la anunțuri au adus creșterea performanței:

Asadar, extensiile fac reclama mai vizibila, iar tu beneficiezi de mai mult spatiu in care sa determini potentialii clienti sa intre pe site si sa efectueze actiunea dorita.

Tu ce extensii de anunturi folosesti pentru campaniile tale Google Ads?

Dacă vrei să ai o campanie Google Ads mai eficientă, contactează-ne aici și te vom pune în legătură cu specialiștii noștri!

 

Distribuie acest articol!

About Marius Lazarescu

Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web. A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie premier Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top agentii ppc in Romania.