Cresterea conversiilor prin Facebook Retargeting

  fbx-facebook-exchange Daca ai incercat Facebook Ads, stii cat de specific poti segmenta o audienta si ca poti ajunge exact la cei 340 de barbati din Pitesti a caror zi de nastere este peste o saptamana si au intre 18 si 25 de ani. Mai stii si ca numarul utilizatorilor din Romania este in continua crestere si ca tinerii, in special, petrec foarte mult timp pe aceasta retea. Dar daca te intrebi cum poti sti cu siguranta daca segmentul vizat de tine in promovare este cu adevarat interesat de produsele tale inseamna ca nu ai incercat pana acum Facebook Exchange. Ce este Facebook Exchange (FBX)? Facebook Exchange este un serviciu de retargeting lansat oficial de Facebook in anul 2012*. Retargetarea unei audiente cu scopul de a-i determina pe utilizatori sa se reintoarca pe un website nu este nici pe departe un lucru nou, iar folosirea acestui instrument pe Facebook devine o practica din ce in ce mai utilizata de multe companii. Pe scurt, procesul de retargeting, indiferent ca se realizeaza pe Facebook sau pe alt website, se reduce la trei pasi: 1. Un utilizator acceseaza un website al unui brand (sau o anumita pagina din acest website). 2. Utilizatorul este marcat cu un cookie si pastrat intr-o lista. 3. Pastrand informatia acelei vizite, utilizatorului i se vor afisa anunturile brand-ului pe alte website-uri pe care le viziteaza. In cazul retargetingului pe Facebook procesul este acelasi, anunturile brand-ului fiind afisate utilizatorului in partea dreapta a paginii sau chiar si in newsfeed. Facebook Exchange permite advertiserilor sa foloseasca date semnificative despre audientele care au vizitat un anume website pentru a afisa anunturi numai acelor utilizatori care si-au exprimat un interes fata de anumite produse sau servicii. fbretargeting Pe noi, spre exemplu, ne retargeteaza Perfect Audience ca sa ne convinga sa folosim serviciul de Facebook Retargeting. Si ne-au convins. perfaudience Cum functioneaza retargetingul in acest caz specific: 1.  De dimineata am vizitat site-ul perfectaudience.com. 2. Pe site-ul perfectaudience.com era instalat un cod de retargeting care m-a marcat cu un cookie. 3. Prin acest cookie Facebook a retinut ca am vizitat perfectaudience.com si mi-a afisat un anunt cu text si imagine care ma trimite inapoi catre acest website. 4. Daca eu nu dau click pe acest anunt, Perfect Audience nu plateste nimic pentru afisarea lui. Cand este oportun sa folosesti Facebook Retargeting? A folosi sau nu Facebook Exchange ca instrument de promovare este o alegere strategica ce se ia in functie de mai multe variabile cum ar fi industria in care activeaza firma ta, modelul de business, obiectivele tale, publicul la care vrei sa ajungi sau bugetul. Cateva exemple de situatii in care ar fi oportun sa folosesti Facebook retargeting:

Exemplu #1. Ai un magazin online pe care il promovezi deja prin Google Ads, iar scopul tau principal este sa cresti vanzarile. Retargetarea audientei care viziteaza magazinul tau folosindu-te de informatiile pe care le ai la dispozitie din Google Ads te ajuta sa cresti rata de conversie. Exemplu #2. Vinzi produse de nisa pentru care nu sunt volume de cautare foarte mari, iar cei interesati de ele sunt mai greu de identificat (spre exemplu: produse pentru ingrijirea cailor). Daca un utilizator intra astazi pe website si cauta produse pentru ingrijirea blanii calului, dar nu cumpara nimic, prin FBX ii poti reaminti de magazinul tau pentru a-l aduce inapoi in magazin si a-l convinge sa ia decizia de cumparare. Exemplu #3. Scopul tau este sa fidelizezi cumparatorii astfel incat sa cumpere si a doua sau a treia oara produse din magazinul tau. Spre exemplu, poti retargeta pe Facebook utilizatorii care au cumparat de pe website-ul tau detergenti de vase bio pentru a le reaminti sa cumpere tot de la tine acelasi produs sau produse asemanatoare (detergent automat bio, balsam de rufe bio etc.). Ceea ce probabil vor face daca au fost multumiti de prima achizitie. Ca sa ii convingi poti chiar sa le oferi un cod special de reducere, pentru ca stii ca acest mesaj va ajunge numai la cei care sunt clientii tai.

Desigur, sunt si situatii in care Facebook Exchange poate sa nu fie cea mai buna alegere. Spre exemplu, daca ti-ai propus sa maresti comunitatea de fani de pe Facebook, atunci anunturile sponsorizate clasice sunt alegerea potrivita. Sau daca afacerea ta este una noua si doresti sa afle cat mai multa lume de ea, atunci retargetingul nu te ajuta foarte mult fiindca astfel ajungi tot la cei care deja stiu de tine. In acest caz  o campanie Google Ads se dovedeste a fi utila. Cum poti folosi Facebook Exchange? Spre deosebire de clasicele Facebook Ads, Facebook Exchange nu poate fi accesat printr-o platforma pusa la dispozitie oricarui utilizator cu cont (asa cum este Google Ads, de exemplu). Pentru a folosi acest serviciu trebuie sa lucrezi cu un tert care pune la dispozitie un instrument aprobat de Facebook. Iar momentan, tertii nu sunt foarte numerosi. Perfect Audience ofera un astfel de instrument pe care il incercam in prezent pentru clientii Today’s. In concluzie: de ce sa folosesti Facebook Retargeting? 1. Afisezi anunturi relevante pe cea mai utilizata retea sociala 2. Comunici exact cu publicul care a fost interesat de produsele sau serviciile tale 3. Cresti rata de conversie, complementand alte eforturi de promovare in online 4. Le reamintesti clientilor tai de produsele sau serviciile tale pentru a-i fideliza 5. Platesti doar cand utilizatorul da click pe anunt si nu in functie de numarul de afisari 6. Cresti semnificativ ROI-ul 7. Monitorizezi in amanunt totul, de la afisari si numar de click-uri, pana la conversii.
Distribuie acest articol!

About Marius Lazarescu

Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web. A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie premier Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top agentii ppc in Romania.