3 secrete pentru a face un filmulet viral in Facebook

Screen Shot 2015-02-16 at 11.04.36Facebook a devenit un concurent serios al YouTube in ceea ce priveste distributia de videoclipuri in ultimul an. Numarul de vizionari de continut video pe Facebook a crescut cu 50% din mai pana in iunie 2014 conform blog-ului oficial iar in luna august acestia au depasit Youtube-ul pentru prima oara in termeni de vizualizari efectuate de pe dispositive desktop. Chiar daca lunar peste 6 miliarde de ore de vizualizare de filmulete au loc pe Youtube, 75% din aceste vizualizari au loc in afara platformei Youtube. Luand in calcul cele mentionate mai sus va prezentam cele mai bune sfaturi de care un utilizator si o companie ar trebui sa tina cont cand creeaza un videoclip pentru aceasta retea sociala. Regulile sunt putin schimbate fata de YouTube si cea mai importanta componenta este usurinta cu care poate fi distribuit un material video.
  1. Durata unui videoclip trebuie sa fie de ordinul secundelor
Daca un videoclip pe YouTube poate avea de la cateva secunde la peste o ora, pe Facebook lucrurile sunt mult schimbate. Tehnic, nu exista o limitare, dar cea mai mare retea sociala are limitare in ceea ce priveste atentia oamenilor. Media este de 12 secunde per videoclip, adica se incadreaza in durata maxima a unui videoclip de Instagram (15 secunde). Cu cat timpul este mai redus, cu atat trebuie sa fie creatorul mai atent la ceea ce scoate in evidenta.
  1. Trebuie sa ii faca pe utilizatori sa dea share
Cand realizati un filmulet nu trebuie sa va intrebati: “Ar fi oamenii interesati sa vada asta?” ci “Ar fi oamenii interesati sa vada asta si le-ar da share si prietenilor lor?” Videoclipurile pe Facebook trebuie sa fie nu atat meritorii pentru vizionare, ci foarte bune pentru distribuire. Aceasta retea sociala are aproape 1,4 miliarde de utilizatori si fiecare om, in medie, are cateva sute de prieteni. Prin optiunile „like“ si „share“, asupra videoclipurilor si altor materiale de pe Facebook se atrage atentia si ajung la mai multi oameni. Exista optiune de includere a mesajelor de pe Facebook, prin embed, si pe site-uri terte, iar utilizatorii pot interactiona cu continutul si acolo. YouTube nu ofera decat un player extern cand este preluat pe site-uri terte. Screen Shot 2015-02-16 at 11.06.18
  1. Primele 3 secunde conteaza
Un alt pilon pe care un videoclip ar trebui gandit si construit este imaginea. Videoclipurile pornesc automat, dar fara sunet. Daca pe YouTube pot atrage prin partea audio, pe Facebook pot avea un inceput foarte bun, care sa cucereasca atentia oamenilor. De asemenea, au succes videoclipurile care fac parte dintr-o cauza sociala mai mare, cel mai bun exemplu fiind cele de provocarea „Ice Bucket“ de la mijlocul anului 2014. Atunci, intre 1 iunie si 1 septembrie, au fost incarcate peste 17 milioane de videoclipuri si au fost vizionate de peste 10 miliarde de ori de circa 440 de milioane de oameni.

De asemenea un aspect important de mentionat ar fi si ce a transmis Chris Cox, Chief Product Officer Facebook: “Utilizatorii sunt interesati de filmuletele ce sunt vazute de ceilalti. Cand vezi ca un filmulet a strans 17 milioane de vizualizari vrei sa il vezi incat sa afli de ce a fost urmarit de 17 milioane de persoane”.

Facebook Videos sunt un instrument excelent pentru o campanie de branding. Daca vrei sa afli mai multe detalii despre cum poti crea Facebook videos si cum te pot ajuta sa iti cresti business-ul, echipa Today’s te poate ajuta.
Distribuie acest articol!

About Marius Lazarescu

Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web. A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie premier Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top agentii ppc in Romania.