#1. A/B testingul este important in e-mail marketing, dar sunt si cativa factori care au un impact important, indiferent de situatie.
In mod evident, testeaza si afla ar fi raspunsul potrivit la o intrebare de tipul “Care este momentul potrivit pentru trimiterea unui e-mail?”, insa acest experiment arata ca exista totusi cateva principii generale care au un impact important in e-mail marketing, indiferent de situatie:- Ciclul decizional – de cate ori este necesar sa fie luata o decizie de catre consumator
- Utilitatea perceputa a e-mailului – cat de folosit percepe utilizatorul ca ii este e-mailul
- Relevanta e-mailului
- Natura produsului sau a serviciului – care este impactul emotional al produsului/serviciului
- Asteptarile – in ce masura se potriveste e-mailul cu asteptarile consumatorului
#2. Brand-ul conteaza.
Cat de important este brand-ul si in ce masura influenteaza el deciziile pe care consumatorii le iau? Acest experiment, facut pe website-ul The Boston Globe, cu scopul de a mari rata de conversie (in acest caz, numarul de abonati), arata ca simpla modificare de a mari logo-ul pe site a contribuit la cresterea cu 40%a numarului de abonati la newsletter.Asa ca iata o optimizare a landing page-ului pe care o poti testa chiar de astazi.
#3. Cu cat un site este mai prietenos si mai usor de utilizat, cu atat va converti mai bine. FALS.
Obiectivul de marketing al unui website nu trebuie sa fie sa incurajeze utilizatorii sa il foloseasca, ci sa ii convinga pe utilizatori sa converteaza. Cu alte cuvinte, optimizarile trebuie sa vizeze ce modificari incurajeaza vanzarea si nu ce modificari inlesnesc navigarea.
Asta nu inseamna sub nicio forma ca usurinta in utilizare trebuie lasata de-o parte, ci inseamna ca in momentul in care vrei sa testezi modificari ce tin de utilizabilitate, este necesar sa tii cont ce impact au aceste modificari asupra ratei de conversie.
Afla mai multe din acest experiment.
#4. E-mailurile tip “scrisoare” performeaza mai bine decat cele tip “oferta”.
Acest experiment a fost facut testand doua tipuri de e-mailuri, unul tip “oferta”, in care apar prezentate promotiile dintr-o anumita perioada, si unul tip “scrisoare”, mult mai personal si mai simplificat, care il angaja pe utlizator intr-o conversatie. Rezultatul?
Varianta tip “scrisoare” a inregistrat o creste a ratei de conversie cu 181% (0.12%, comparat cu 0.04%).
#5. Pentru o eficienta mai mare, prezinta problema inaintea solutiei.
In cadrul acestui experiment, a fost facut un test pe landing page-ul unui service auto, adaugand un text in partea de sus prin care se incerca identificarea problemei consumatorului, urmand ca apoi sa ii prezinte solutia – produsul vandut de ei.
Aceasta modificare minora a dus la o crestere cu 36% a vanzarilor online. De ce? Raspunsul este simplu: daca utilizatorul nu simte ca are nevoie de produsul respectiv, nu il va cumpara. Ca sa il cumpere trebuie sa traga el singur concluzia ca are nevoie de el. De ce sa nu facem evident lucrul acesta in landing page? Si o astfel de optimizare nu este nici macar dificila. De ce sa nu o incercam chiar de maine?
Daca te pasioneaza subiectul, poti afla mai multe despre experimentele de mai sus, dar si despre altele similare pe marketingexperiments.com. Iar descoperirile prezentate aici le gasesti discutate pe larg de catre specialisti in marketing in acest video:
Mult succes la teste!