PPC marketing a crescut masiv de-a lungul ultimilor ani si am putut vedea cu totii impactul incremental pe care l-a adus asupra performantelor de business. Industria de paid-ads este una profitabila si deosebit de dinamica – in fiecare an apare ceva nou iar advertiserii incearca sa tina pasul cu noile update-uri si isi adapteze strategiile si actiunile de marketing in conformitate cu acestea.
Pentru ca inca suntem la inceput de an, am creat un mix al celor mai valoroase predictii din publicitatea platita in 2018, in functie de care noi ne ghidam si care speram ca iti vor fi de folos si tie pentru maximizarea oportunitatilor de pe piata.
Daca in anul 2015 si 2016 trendul castigator a fost ,,mobile”, 2017 a adus in prim-plan ,,automatizarea”, care sunt principalele predictii pentru 2018?
1. Audience targeting va fi trendul principal in 2018
Sa nu fiti surprinzi ca directionarea avansata si completa a publicului sa ramana o zona-cheie de interes pentru PPC si in 2018.
Avand in vedere ca clientii sunt din ce in ce mai informati si mai selectivi, a devenit dificil pentru marketeri sa ajunga la publicul tinta potrivit. Din fericire, Google evolueaza si ne ofera optiuni din ce in ce mai bune de directionare a reclamelor – vezi similar audience for shopping si search, in-market audience (2017).
Ne asteptam ca in 2018 Google sa vina cu mai multe optiuni de rafinare, care ne vor ajuta la o mai buna segmentare si la crearea unor reclame mai personalizate.
2. Interesul pentru Voice Search continua sa creasca
Se estimeaza ca in 2020 Voice Search-ul va reprezenta 50% din cautari – sursa Comscore.
Va fi o provocare pentru motoarele de cautare, dar si pentru marketeri de a produce rezultate pentru cautari cel putin ingenioase. Cum se va schimba configuratia Google Ads? Vor fi disponibile noi formate de ad-uri special pentru voce? Cati termeni vor cuprinde noile cautari?
Ce e cert este intreaga planificare de marketing se va schimba odata cu aparitia Voice Search, iar advertiserii vor trebui sa se asigure ca site-urile clientilor si propriile strategii sunt in conformitate cu noul mediu.
3. Inteligenta artificiala (AI) si machine learning
Inteligenta artificiala si machine learning sunt departe de a-si fi atins potentialul maxim. Inteligenta artificiala ofera recomandari privind engagementul utilizatorilor intr-un mod mai personal si relevant si ajuta la automatizarea contului.
In 2018 utilizarea AI ne va ajuta sa automatizam din ce in ce mai mult contul, in special bugetele si bid-urile. Google a investit mult in ultimii ani in machine learning, iar rezultatele pozitive incep sa apara – machine learning are nevoie de date din ce in ce mai putine pentru a lua o decizie intr-un timp mai scurt, creand modele mai precise.
4. Ad-uri mai calitative datorita Google Chrome cu Ad Blocker inclus – headline
In mijlocul lui februarie, Google a lansat Chrome cu Ad Blocker inclus in browserele tuturor utilizatorilor. Aici vine partea cea mai interesanta – acest ad blocker nu va bloca toate reclamele, ci doar pe cele care vor fi considerate necorespunzatoare, deranjante sau intruzive. Astfel, se deschide calea spre reclame mai bune si mai calitative, care ofera o experienta de cautare pozitiva. Advertiserii trebuie sa se asigure ca toate ad-urile indeplinesc standardele Better Ads, iar in caz contrar, toate anunturile le vor fi blocate pana la remedierea problemelor, inclusiv cele care care le respecta. Noua ni se pare o initiativa de bun augur! 🙂
PPC devine din ce in ce mai complex de la an la an. Pentru o intelegere cat mai completa este important sa aruncam o privire in trecut pentru examina ceea ce deja s-a petrecut, sa intelegem prezentul cu noile tehnologii existente si, pe baza tuturor acestora, sa putem anticipa viitorul. In PPC schimbarile se intampla cu viteza, iar cei care tin pasul sunt castigatori.
Daca vrei sa afli mai multe, ia legatura cu noi aici si iti stam la dispozitie. Today’s – agentia ta de performance marketing, specializata in publicitate Google Ads si Facebook ads.