Chiar dacă avem cel mai rapid internet de pe continent, viteza de încărcare a magazinelor online din România este sub media europeană.
In mai 2016, intreaga echipa de specialisti PPC de la Today’s a facut o analiza a 556 de magazine online din Romania pentru a vedea cate ofera platforme optimizate pentru orice dispozitiv si care este viteza de incarcare a site-urilor. Am analizat magazine online care au active campanii de publicitate pe Google Search, Google fiind in prezent motorul de cautare numarul 1 in lume si cel mai cunoscut website la nivel global.
Instrumentele folosite pentru analiza au fost:
– Page Speed Insights – instrument de la Google care da o nota magazinului online in functie de optimizarea pentru device (desktop, smartphone sau tableta).
– Mobile Test Tool de la Google – un instrument care da un verdict – spune daca magazinul online este sau nu mobile friendly
– Un Instrument third party care analizeaza timpul de incarcare al magazinelor online (cu server in Europa) – Pingdom.
Ce am descoperit?
1. Timpul de incarcare mediu al magazinelor online in Romania = 8.4 secunde
Comparativ: site-ul
amazon.com (testat cu acelasi instrument) are o viteza de incarcare de 2.16 secunde. La nivel European viteza medie de incarcare a magazinelor online este de 4-5 secunde. Magazinele online analizate se incarca
de 3.8 ori mai greu decat Amazon.com, unul dintre cele mai mari magazine online la nivel global.

Cele mai mari si cunoscute magazine online din Romania se incarca cu o viteza intre 3 si 6.5 secunde.
Recomandarea oficiala oferita de Google este ca un magazin online sa se incarce in max 2 secunde. Insa
doar 13.12% din magazinele online analizate de noi respecta aceasta recomandare.
Timpul scurt de incarcare al unui website are un impact major asupra unui business online, iar managerii magazinelor online ar trebui sa tina cont de el. Din experienta noastra, o optimizare a vitezei de incarcare sub pragul de 4 secunde poate duce chiar si la o dublare a ratei de conversie a unui magazin online. Specialistii internationali in online marketing (printre care se numara si Amazon) au facut numeroase studii si au gasit o legatura de cauzalitate intre cresterea vanzarilor online si scaderea timpului de incarcare al unei pagini.
2. 38% din magazinele online analizate NU sunt mobile responsive
La nivel global sunt mai multi utilizatori de internet pe mobil decat pe desktop – traficul pe mobil a crescut cu 70% in 2015 vs 2014 in Europa Centrala si de Est, iar 2015 a fost primul an in care cautarile de pe mobil au despasit numarul celor de pe Desktop. Mai multe informatii despre impactul mobilului in strategia de online
poti citi aici.
Facebook a declarat oficial ca aproape jumatate (47%) din utilizatorii lor se logheaza doar de pe device-uri mobile (smartphone, tableta), prin aplicatie.
LinkedIn ne spune ceva similar – jumatate din vizitatorii unici care intra pe aceasta retea intra de pe mobil.
Din conturile agentiei Today’s noi vedem ca un procent de 20-30% de comenzi din campaniile online marketing ale magazinelor online vin de pe mobile. Iar volumele de cautari pe Google efectuate de pe mobil au crescut in medie cu 15-20% pe multe industrii precum fashion sau electro-it, de la an la an.
4 sfaturi pentru optimizarea vitezei de incarcare a paginii:
1. Optimizarea imaginilor: in peste 80% din cazuri viteza slaba de incarcare este din cauza imaginilor prea mari care se incarca foarte greu
. Magazinele online trebuie sa aiba grija sa aiba imaginile la o calitate buna, da rin acelasi timp sa nu ingreuneze navigarea.
2. Optimizarea functiilor de navigare pe site: folositi filtre si meniuri intuitive. Pe mobile toate butoanele si link-urile care trimit in alta parte in site trebuie sa fie mari, astfel incat sa poti naviga usor, sa dai tap usor pe ele
3. Plasarea codurilor de tip java script in partea de jos a paginii pentru a nu afecta viteza de incarcare.
4. Folosirea metodelor de compresie acceptate de browserele moderne, care la fel faciliteaza incarcarea.
Aparitii media
Studiu Today’s 2016: Viteza de incarcare a magazinelor online din Romania este sub media din Europa
Mai 2016
Business Magazine,
Wall Street,
Ziare.com,
Business24,
News.ro
Articole recomandate de pe blog:
About Marius Lazarescu
Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web.
A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie premier Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top agentii ppc in Romania.