5 trenduri de retinut si implementat dupa GPeC

  GPeC Summit, unul dintre cele mai mari evenimente de ecommerce din Romania, a avut loc intre 26 si 28 Mai 2014 la Crystal Palace Ballrooms in Bucuresti, unde s-au discutat cele mai importante teme referitoare la comertul electronic. Marius Lazarescu_GPEC SUMMIT2014 Colegul nostru, Marius Lazarescu, a participat la conferinta in calitate de speaker la Panelul de Performance Marketing, unde s-au abordat subiecte precum bugetele alocate pentru Perfomance Marketing, Facebook vs Google Ads, masurarea ROI, CPC, Landing Page si trafic, si relatia agentie-client. Au fost 3 zile pline de sesiuni si workshop-uri interesante, cu multe informatii noi si statistici demne de luat in considerare. Un eveniment valoros, atat pentru cei care detin magazine online, cat si pentru agentii, dar nu numai. Astfel, am identificat cateva subiecte majore care au fost dezbatute in repetate randuri in cadrul conferintei, si pe care dorim sa vi le impartasim si voua:
  1. Emotional Marketing. Atat Mihaela Nicola, CEO The Group, cat si Diana Olar, Managing Director Voucherry, au sustinut prezentari despre aceasta noua sub-categorie de marketing bazata pe emotii. Noile teorii sustin ca o legatura afectiva intre consumator si brand poate aduce mai multe beneficii (inclusiv vanzari si advocacy) brandului care mizeaza pe factorul emotional intr-o campanie de promovare. Amazon, de exemplu, doneaza 0.5% din orice comanda, plus inca 5 dolari din partea companiei, unui ONG ales de client la momentul cumpararii, iar acest lucru a influentat pozitiv rata de conversie a site-ului.
  2. Tools. Se pare ca business-ul magazinelor online a ajuns la un anumit grad de maturitate si a inteles importanta folosirii instrumentelor de masurare a KPI-ilor. S-a vorbit foarte mult de masurarea indicatorilor de performanta, de ce instrumente putem folosi in acest caz, si cum ne poate ajuta ele in imbunatatirea ratei de conversie. Cele mai relevante informatii in acest sens au fost oferite in cadrul unor workshopuri, precum cele sustinute de Chris Goward, CEO WiderFunnel (“Conversion Optimization Hands-On”), Valentin Radu, CEO Marketizator (“5 trucuri despre cum sa personalizezi traficul pentru a creste rata de conversie”), Liviu Taloi, Co-founder ECOMpedia si Community Manager GPeC (“Sexy Analytics) si Ionut Munteanu, PPC Marketing Specialist (“Smart 360 PPC Marketing”).
  3. Mix de offline si online. Unul dintre trendurile dezbatute in special in prima zi a conferintei a fost trecerea de la un mediu de existenta la altul, de la offline la online. Multe dintre business-urile internationale care in mod normal operau doar online (cum este, de exemplu, Net-A-Porter, retailer online de haine) acum au facut pasul in offline (in cazul Net-A-Porter, prin lansarea unei reviste de fashion pentru femei). Unul dintre speakerii panelului de Comert Online pe Verticala a identificat acest trend, spunand ca pe viitor nu va mai exista o distinctie clara dintre offline si online, o separare concreta. Multe business-uri vor fi nevoite sa actioneze in ambele medii pentru a-si asigura nu numai succesul, ci si un grad mare de constientizare al brandului lor.
  4. Segmentare. In cazul segmentarii, se pare ca procesul a aparut ca urmare a unei nevoi de diferentiere in actualul mediu competitiv, dar si pentru o promovare eficienta. O segmentare corecta este necesara in campaniile de promovare online, indeosebi, deoarece ajuta la diseminarea mesajului potrivit audientei potrivit. Un exemplu concret este procesul de Remarketing- pentru cei care au vizitat cel putin o data site-ul dvs si stiu despre ce este vorba, este afisat un mesaj de promovare si reamintire, in comparatie, de exemplu, cu mesajele orientate catre persoanele care au abandonat cosul de cumparaturi, sau chiar cu metodele de promovare uzuale catre o audienta noua, in necunostiinta de cauza.
  5. Personalizare. Pe langa segmentare, o alta metoda de diferentiere pe piata este personalizarea experientei pentru consumator cat mai mult (prin email, website, sms, etc). Intr-un mediu atat de competitiv, unde consumatorul este asaltat de reclame, oferte, reduceri, samd, o personalizare a mesajului, fie ca este prin mentionarea prenumelui in mail sau trimiterea unui newsletter personalizat pe baza cumparaturilor anterioare sau cosului de produse abandonat, personalizarea poate ajuta enorm in procesul de conversie, dar si loializare, a clientului.
Multumim GPeC pentru invitatie si speram sa ne revedem si in 2015!
Distribuie acest articol!

About Marius Lazarescu

Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web. A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie premier Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top agentii ppc in Romania.