Joi, pe 19 septembrie, la SEM Days, am participat la workshop-ul lui Brad Geddes, fondatorul Certified Knowledge si autorul cartii Advanced Google Ads.
Workshop-ul lui Brad s-a concentrat pe modalitati in care putem creste performanta campaniilor realizate in Google Display Network.
Iata cateva dintre lucrurile pe care le-a impartasit Brad cu noi si care sunt demne de luat in considerare cand pornim sau optimizam o campanie in GDN:
- Pentru a avea un control cat mai bun asupra setarilor campaniei, sumelor licitate, CPA-urilor si ajustarilor pe care vom dori sa le facem, este indicat sa separam campaniile de Display de cele de Search.
- In campaniile de Display, toate cuvintele cheie folosite sunt considerate “modified broad”, chiar daca ele sunt trecute ca exact match sau phrase match.
- Excluderea unor cuvinte-cheie din campaniile de Display, de asemenea, nu se face cu o precizie foarte mare. Cu alte cuvinte, daca vom exclude cuvantul “caine”, anunturile noastre se pot afisa pe un website unde apare cuvantul-cheie “mancare pentru caini”.
- Nu este foarte eficient sa folosim un numar mare de cuvinte-cheie intr-un singur ad group. Recomandarea lui Brad a fost sa avem un maxim de 50 de cuvinte-cheie intr-un grup de anunturi.
- Targetarea campaniilor in functie de sexul utilizatorilor nu este, momentan, foarte precisa. O mare parte din utilizatori (Brad estima undeva la peste 70%) se vor incadra in categoria “Unknown”.
- Targetarea pe baza intereselor audientei poate fi utila in cazul unor produse pe care clientii le cumpara cu o frecventa mai mare (spre exemplu detergenti ecologici) si nu foarte utila in cazul unor produse sau servicii care se achizitioneaza o singura data la o perioada foarte lunga de timp (cum ar fi un sejur in Grecia).
- Campaniile de Remarketing sunt un must-have. Ele se dovedesc a avea cea mai buna rata de conversie.
- Frequency Capping este o setare foarte utila care ar trebui folosita mereu, ne-a sfatuit Brad. Aceasta setare ne ajuta sa specificam de cate ori dorim ca un utilizator sa ne vada reclamele pe zi, pe saptamana sau pe luna.
Noua ne-au placut sfaturile lui Brad, ni s-au parut aplicabile si foarte bine explicate. Asteptam cu nerabdare sa il mai vedem si cu alte ocazii.