S-au publicat recent statistici referitoare la consumul de continut video in Romania si ne-am gandit sa le impartasim si cu voi. Impreuna cu datele statistice am enumerat si cateva avantaje pe care le-ati avea prin promovarea firmei pe platforma de advertising a YouTube.
YouTube este cea mai populara platforma online dedicata continutului video. In fiecare luna, aproximativ 6,5 milioane de romani viziteaza acest domeniu, iar 60% din vizitatorii romani intra pe YouTube pentru a viziona videoclipuri muzicale. In afara de muzica, romanii mai vizioneaza pe YouTube lectii de gatit, competitii sportive si politica. Cel mai popular canal romanesc de YouTube are 1,4 milioane “abonati”, iar cel mai popular vlogger are peste 700.000 de abonati.
1. Prin YouTube, brand-urile au sanse mai mari sa capteze atentia si sa interactioneze cu un consumator tanar. Dar beneficiul este valabil si pentru alte segmente care inca petrec mult timp la televizor.
O cercetare efectuata de Google referitoare la comportamentul oamenilor online spune ca un utilizator care interactioneaza minim o data pe saptamana cu un brand este de patru ori mai inclinat sa cumpere de la acel brand.
Asfel, daca un brand alege sa targeteze un segment de audienta atat cu un spot TV, cat si cu un spot YouTube, poate imbunatati eficienta unei campanii.
2. Conceptul de publicitate invitationala. Utilizatorul poate alege continutul publicitar pe care doreste sa il urmareasca si are oricand optiunea de a apasa “skip”.
Pe de alta parte, daca il gaseste interesant poate accesa din reclama direct site-ul advertiserului, unde poate cumpara produsul care i-a atras atentia sau poate afla mai multe despre campanie, despre brand s.a.m.d. Fiind invitational, advertiserii nu platesc decat pentru persoanele “engaged”.
Dupa cum se stie deja, pe YouTube exista un sistem care ia in considerare si timpul de vizionare a unei reclame de catre utilizatori.
Daca spectatorul vede doar 5 secunde din videoclip si “da skip” cei care au difuzat-o nu platesc nimic. De aceea, costul publicitatii pe YouTube apare doar cand exista engagement.
3. Engagementul poate fi masurat cu precizie mare. La finalul unei campanii poti afla cate persoane au vazut si interactionat cu reclama, daca ai avut mai multe spot-uri, la care dintre ele a reactionat cel mai bine publicul, cat de “virala” a fost reclama ta (share-uri, like-uri, subscribers).
Toate aceste date sunt extrem de valoroase pentru orice om de marketing atat in masurarea impactului unei campanii, cat si in luarea deciziilor pentru implementarea altor campanii viitoare.
Agentiile Google Partners pot avea acces la rapoarte care arata ce influenta a avut reclama asupra modului in care brand-ul e perceput de catre utilizatori.
Spre exemplu, studiile de caz Google arata ca cei care au vazut un YouTube ad si-au amintit brand-ul de 33,1 % mai frecvent decat cei care nu au vazut niciodata spot-urile.
4. YouTube incurajeaza actiunea. In YouTube se pot adauga diferite elemente de continut langa video si peste video, care sa ii indemne pe cei care vad video-ul sa intre pe site si sa cumpere un produs, sa se inscrie intr-o competitie, sa faca o actiune relevanta pentru advertiser prin elemente precum call to action overlay sau un banner care insoteste clipul (companion banner).
Google a anuntat recent ca se pregateste de lansarea in Romania a unor noi functionalitati care sa fie si mai mult in favoarea advertiserilor.
Despre aceste noi feature-uri YouTube se presupune ca vor genera mai multe vanzari directe online, vor directiona traficul catre mai multe pagini de interes de pe site si vor convinge utilizatorii sa interactioneze si mai mult cu brand-ul.
Pentru a fi la curent cu cele mai noi instrumente si update-uri, echipa Today’s participa periodic la evenimente locale si internationale pentru a invata despre cele mai bune metode de promovare pe YouTube. In iunie 2015 am organizat la randul nostru doua evenimente in cadrul carora am abordat ca subiect campaniile de branding & performance prin YouTube Ads. La prezentari ne-au insotit Julia Kar, specialist branding din Statele Unite si Florin Pravai de la Google Romania.
Mai mult, am aparut si in Business24 si Hotnews unde am vorbit exact despre aceasta tema.
Daca doriti sa va creati YouTube Video Ads cu toate functionalitatile utile unei campanii aferente, partenerii Today’s beneficiaza in exclusivitate de pachete la preturi speciale, productia fiind realizata de un colaborator cu peste 15 ani experienta in jurnalism si realizarea de emisiuni TV (Antena 1, Prima TV, Realitatea TV).
Start 299€ |
Standard 399€ |
Premium 599€ |
|
Videoclipuri* |
1 |
2 |
3 |
Propuneri de scenariu (Today’s+Video Producer) |
2 |
3 |
4 |
Timp alocat pentru modificari INCLUSE |
3 ore |
4 ore |
5 ore |
Extras: |
|||
Tarif orar extra modificari |
10€/h |
10€/h |
10€/h |
Actor |
50 € |
50 € |
50 € |
Grafica Scris 3 D |
40 € |
40 € |
40 € |
Filmare Greenscreen |
100 € |
100 € |
100 € |
*Durata videoclipurilor finite este recomandata a fi 15-20 de secunde, nu mai mult de 30 de secunde
Reportaje Tv pentru canalul tau Youtube |
Video marketing de prezentare produse, servicii si oameni din companie |
|||
nr. video reportaje |
pret cu includere pe Ro Lib |
pret video producer |
nr zile de productie |
|
pachet 30 video reportaje |
30 |
2600€ |
2350€ |
5 |
pachet 21 video reportaje |
21 |
1600€ |
1300€ |
3 |
pachet 14 video reportaje |
14 |
1200€ |
960€ |
2 |
pachet 7 video reportaje |
7 |
500€ |
360€ |
1 |
pachet 1 video reportaj |
1 |
360€ |
260€ |
1 |