Ghid complet: Cum ne promovam pe Facebook in 10 pasi

Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume, a implinit de curand 10 ani de la lansare. Datorita unei foarte bune strategii, Facebook a reusit sa detroneze Yahoo!, reusind sa ajunga pe locul 2 pe piata mondiala a publicitatii online. De aceea, toate business-urile, atat online cat si offline, ar trebui sa acorde o importanta sporita acestui tip de canal de promovare. In urmatoarele randuri, va vom prezenta  Ghidul Complet: Cum ne promovam pe Facebook in 10 pasi. 1.     Stabileste-ti obiectivele. advertising-on-facebook-tips Vrei sa atragi mai multe vizite pe site? Sa iti cresti numarul fanilor paginii tale? Sau sa cresti interactivitatea cu fanii paginii tale? Fiecare dintre aceste scopuri are propria lui valoare, asa ca stabileste-ti obiectivul principal inainte de a incepe. 2.     Esti nou in promovarea pe Facebook si nu stii de unde sa incepi?  La inceput va recomandam sa incepeti cu cresterea numarului de fani ai paginii dvs. Astfel va veti majora audienta incurajand si alte persoane sa dea Like paginii. Mai multe like-uri va vor face mai popular, creandu-se astfel un efect de domino.

effective-facebook-ads

 3.     Incearca noua optiune Oferte Facebook pentru a capta atentia utilizatorilor asupra afacerii tale! Facebook a creat un nou instrument pentru a ajuta companiile sa ajunga la  potentiali clienti. Poti oferi un e-book gratuit in schimbul adreselor lor de email, poti oferi o reducere care poate fi folosita in magazinul tau fizic etc. Va recomandam, ca la inceput, sa va adresati doar fanilor paginii dumneavoastra. Daca oferta este primita bine de catre acestia, atunci puteti incerca sa va mariti considerabil audienta pentru a atrage noi consumatori ai produselor sau serviciilor oferite de compania dumneavoastra. Oferta Facebook 4.     Promoveaza-ti aplicatia pentru dispozitivele mobile prin intermediul Facebook Stiai ca in 2013 peste 900 de milioane de oameni au accesat Facebook de pe smartphone sau de pe tableta?  Facebook reprezinta o modalitate extraordinara pentru promovarea aplicatiilor pentru dispozitive mobile.

mobile

 5.     Include un Call to Action in reclama ta. Pentru a crea un Call to Action eficient trebuie sa tinem cont de imaginea si cuvintele folosite in realizarea reclamei. In primul rand, imaginile trebuie sa iasa in evidenta, sa atraga privirea utilizatorilor. Cuvinte ca: “ vezi mai multe”,“cumpara”, “acceseaza” vor aduce un aport semnificativ in cresterea CTR-ului. Call to action 6.     Nu ai nevoie de o pagina de Facebook pentru a crea o reclama pe Facebook Poti crea o reclama pe Facebook pentru website-ul tau alegand una dintre optiunile Clicks to Website sau Website Conversions. Trebuie sa stii faptul ca o reclama care nu este conectata la o pagina de Facebook va aparea numai in coloana din dreapta a interfetei Facebook, niciodata pe Timeline-ul utilizatorilor. Observam ca in partea dreapta a siteului avem 7 spatii destinate anunturilor.

7 spatii reclama

7.     Personalizeaza-ti titlul reclamei pe Facebook Atunci cand promovezi o pagina de Facebook, titlul reclamei va fi setat automat acelasi cu titlul paginii. Nu il lasa asa cum e, modifica-l! Iti poate aduce o crestere importanta a CTR-ului.

titlu ad facebook

8.     Testeaza mai multe imagini pentru reclame  Adauga mai multe imagini la o reclama pentru mai multa varietate si pentru a testa modul in care utilizatorii reactioneaza la diferite combinatii de imagini cu anuntul text. Veti observa diferente semnificative in CTR. Puteti adauga pana la 6 imagini in reclama dumneavoastra, fara costuri suplimentare. De asemenea, Facebook recomanda folosirea unor imagini cu  rezolutia de 1200×627 pixeli in reclamele care apar in News Feed-ul utilizatorilor. Oricum, pentru siguranta, foloseste o imagine cu de cel putin 600 pixeli latime pentru a fi sigur ca o sa fie afisate. In functie de tipul de reclama, veti primi detalii  specifice despre dimensiunea imaginilor pe care o sa le utilizati.

Comparatie Imagini

9.     Profitati de optiunile de targetare a utilizatorilor Atunci cand creati o reclama, Facebook va ofera o multime de modalitati de targetare pe care nu o sa le mai gasiti pe nici un alt canal de comunicare. Puteti viza publicul in functie de locatie, varsta, sex, locul de munca, starea relatiei, limba, educatie, interese etc. Atunci cand targetati publicul, fiti atenti si la numarul de persoane la care poate ajunge anuntul dumneavoastra. Aceasta este doar o estimare, dar va poate ajuta sa nu vizati prea multi sau prea putini utilizatori. Daca doriti sa aduceti oamenii in magazinul dumneavoastra offline, puteti targeta persoanele in functie de locatie. Combinati aceasta optiune cu o Oferta Facebook care poate fi utilizata doar in magazin si veti ramane uimit de numarul persoanelor care vor calca pragul afacerii dumneavoastra. targetare 10.  Selecteaza metoda de licitare potrivita nevoilor tale Poti licita pentru click-uri, impresii sau like-uri aduse paginii tale. Aici poti alege bugetul recomandat automat in functie de nevoile tale, sau poti sa iti setezi singur sumele pe care doresti sa le investesti in promovare. Este recomandat sa alegi singur bugetul investit, deoarece cel automat poate deveni foarte costisitor in atingerea obiectivelor. ads    
Distribuie acest articol!

About Marius Lazarescu

Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web. A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie premier Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top agentii ppc in Romania.