Multi clienti ne intreaba ce inseamna SEO si ce inseamna Google Ads si am remarcat ca deseori apar mici confuzii sau cateva mituri referitoare la influentarea recirproca a celor doua.
Sa pornim cu doua definitii:
1. SEO sau ce sunt rezultatele organice
SEO = este un acronim pentru Search Engine Optimization (optimizarea pentru motoarele de cautare). Strategiile si tacticile de SEO au ca scop cresterea pozitiei organice a website-ului in paginile de rezultate care se afiseaza pe un anumit motor de cautare.
Spre exemplu, atunci cand caut pe Google ‘televizoare led samsung’, motorul de cautare imi afiseaza aceasta pagina:

Rezultatele marcate cu rosu sunt rezultate organice (organic search results), iar pozitia lor este influentata de activitatile de SEO. Nici afisarile, nici click-urile pe aceste rezultate nu sunt platite.
Pentru a afisa organic aceste rezultate, ceea ce face Google este sa puna in aplicare un algoritm dupa care calculeaza cat de relevante sunt website-urile indexate de el pentru cautarea efectuata de mine. Aici Google considera samsung.com a fi cel mai relevant rezultat, dupa care urmeaza domo.ro, altex.ro samd.
Agentiile care ofera servicii de SEO efectueaza periodic activitati si fac optimizari in structura si continutul site-ului astfel incat sa convinga motorul de cautare (Google, in acest exemplu, dar poate fi Yahoo! sau altceva) ca site-ul respectiv este foarte relevant pentru o serie de cuvinte cheie.
De exemplu, daca vinzi anvelope auto, vei dori sa fii in prima pagina Google si printre primele rezultate organice atunci cand cineva cauta anvelope dunlop, anvelope 195 65 R15 sau anvelope de iarna ieftine, sa spunem.
2. Google Ads sau ce sunt rezultatele platite
Google Google Ads: spre desebire de SEO, prin sistemul Google Ads afisezi pe motorul de cautare Google reclame platite pe click (paid search) ce apar mereu deasupra sau in josul paginii rezultatelor organice. Cel mai simplu este daca percepem aceste spatii ca niste spatii publicitare pe care Google le vinde contra costul unui click.
